Genre's, Non-fictie, Recensies

Boekenrecensie. De kunst van herinneringen maken – Meik Wiking

Af en toe gebeuren er dingen in het leven die je voor eeuwig wil bijhouden. Het moment waarop je je vriend(in) leert kennen, een gezellig moment met je familie, het huwelijk van een geliefde, een prachtige vakantie in de bergen, … . Maar hoe zorg je er nu voor dat deze herinneringen worden opgenomen in het lange termijn geheugen. Meik Wiking legt het uit in zijn nieuwste boek ‘De kunst van herinneringen maken’.

De auteur

The Times, de Britse krant noemt Meik Wiking de gelukkigste man ter wereld. Meik is al jaren lang bezig met het verslag uitbrengen van geluk, welzijn en de kwaliteit van het leven. Daarom richtte hij in 2013 het Happiness Research institute op in Kopenhagen. Zij adviseren steden, overheden en bedrijven over de hele wereld op het gebied van geluk en hoe men welvaart kan omzetten in welzijn. In 2020 opende ze een museum dat volledig toegewijd is aan geluk, The Happiness Museum

“Our lives are not the days that have passed, but the days we will remember forever.”

Het boek

Het boek ‘De kunst van herinneringen maken’ leert de lezer hoe ze hun mooiste momenten kunnen koesteren. Want hoe komt het dat we onze eerste kus nog levendig herinneringen, maar niet meer wat we 4 weken geleden hebben gegeten. In dit boek geeft Meik Wiking, geluksonderzoeker hierop een antwoord. Daarnaast geeft hij ons tips om een gelukkig en gedenkwaardig jaar te creeëren. (Al denk ik niet dat we 2020 rap zullen vergeten.)

Stepping out of your comfort zone can be the first step towards making more memories.

Mijn mening

Alhoewel ik geen grote fan ben van non-fictie boeken, weten de boeken van Meik Wiking me altijd te inspireren. Ze inspireren me om een betere versie van mezelf te worden en zoveel mogelijk uit het leven te halen. Het leven is namelijk te kostbaar om het zomaar aan je voorbij te gaan.

Uit het boek heb ik heel wat verschillende tips gehaald rond het creëren en het onthouden van nieuwe, gelukkige en gedenkwaardige momenten. Ik ga er zeker mee aan de slag!

Days when we are emotional might be some of our happiest days—but emotional days might also be some of our unhappiest.

Titel: De kunst van herinneringen maken